.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موضع وزير اقتصاد درباره فاز دوم هدفمندي
به گزارش شمال نیوز ، سيدشمس‌الدين حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، در واكنش به اين اظهار نظر كه زمان‌هاي متعددي براي اجراي فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها مطرح مي‌شود، تصميم دولت براي اجراي فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها چه زماني است؟ اظهار كرد: انشاالله به موقع فاز دوم اجرايي مي‌شود. دولت زمان مشخصي را در نظر ندارد، بايد با توجه به ابلاغيه مجلس در ستاد هدفمندي‌ يارانه‌ها مسئله را بررسي كنيم و آن وقت تصميم‌گيري نهايي صورت گيرد.

سخنگوي اقتصادي دولت در پاسخ به اين پرسش كه آيا برنامه مدوني براي اجراي فاز دوم هدفمندي‌ يارانه‌ها پيش‌بيني شده است؟ گفت: همان‌طور كه ديدم آقاي فرزين به موقع و به درستي اعلام كرده، اكنون ما هيچ برنامه‌ي مصوبي درباره زمان و چگونگي اجراي اين قانون نداريم. البته اين به آن معنا نيست كه قانون از دستور كار خارج شده باشد.

فاز اول هدفمندي‌ يارانه‌ها اجرا شده و در حال انجام است، درواقع مي‌توان گفت در بسياري از جاها تثبيت هم شده است. ما تجربيات خوبي از فاز اول به دست آورديم و نقاط ضعف و قوت را آناليز كرديم. حالا درباره آن كه چه زماني و چگونه فاز دوم اجرايي شود، فعلا مصوبه‌اي نداريم. در حال بررسي هستيم و انشاالله به‌موقع نتيجه اطلاع‌رساني خواهد شد.

حسيني در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا مبني بر اين‌كه آيا ممكن است فاز دوم اين قانون امسال اجرايي نشود؟ اضافه كرد: ما درباره كم و كيف و زمان اجراي فاز دوم هنوز هيچ تصميمي نگرفته‌ايم. لذا براي هيچ چيز بيش از گمانه‌زني ارزش قائل نيستيم و فكر مي‌كنيم كه فاز دوم در بهترين شرايط و زمان صورت بگيرد.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به اين پرسش كه با وجود اعتراضات زيادي كه دولت و شخص رييس‌جمهور به بودجه مصوب مجلس براي سال جاري داشته، شرايط اقتصادي كشور را از اين منظر چگونه پيش‌بيني مي‌كنيد، خاطرنشان كرد: به هر حال توقعاتي وجود دارد و انتظاراتي هم هست، اما آنچه مسلم است، اين‌كه امروز آقاي رييس جمهور قانون بودجه را ابلاغ كرده است، پس تمام هم و غم ما اين خواهد بود كه از تمام ظرفيت‌هاي اين قانون استفاده كنيم. رييس جمهور دغدغه‌هايي دارند كه آن را اعلام كرده‌اند كه برخي از آن‌ها محل تامل دوباره داشت.

 به نظر من بايد ضوابط اجرايي بودجه را عملياتي كنيم. آن چه امروز به آن تاكيد دارم، اين است كه امروز بايد روي نقاط قوت و ظرفيت قانون بودجه تاكيد داشته باشيم و حتما به صورت كامل از آن استفاده كنيم تا تقويت و پيشرفت اقتصاد ملي را داشته باشيم. اگر دغدغه‌هايي هم وجود دارد، سعي داريم با ضابطه اجرايي و ظرفيت‌هاي مديريتي آ‌نها را تامين كنيم.

وزير اقتصاد و امور دارايي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه كمتر از يك ماه به ادعاي اتحاديه اروپا در مورد نخريدن نفت ايران باقي مانده، با توجه به شرايطي كه پيش رفته و اظهاراتي كه مقامات اروپايي اخيرا داشتند پيش‌بيني شما براي ماه آينده چيست؟ تاكيد كرد: فكر مي‌كنم اتحاديه اروپا اقداماتي را كه مي‌توانسته انجام دهد تاكنون انجام داده است.

 مثال مي‌زنم؛ ممكن است حداكثر بيايند و يك بخشي از نفت ما را نخرند كه اگر اين اتفاق بيافتد، پيش‌بيني من اين است كه قيمت نفت افزايش مي‌يابد و ما دغدغه‌اي از اين بابت نداريم. ما در شرايط بسيار دشوارتري هم تاكنون اقتصاد ايران را مديريت كرده‌ايم.

 شما برگرديد به نيمه دوم سال 87 يا سال 88 كه ايران با كاهش شديد درآمدهاي نفتي مواجه بود، معتقدم اقتصاد ايران اقتصاد پرظرفيتي است و منابع ما از مسير نخريدن مثلا چندصد بشكه از سوي يك يا چند كشور معدود ممكن است تا حد اندكي براي كشور زحمت داشته باشد، ولي ما به خطر نمي‌افتيم.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 خرداد 1391
دادش لطفا"راجع به تیتر روزنامه همشهری 7/3/91 توقف فاز دوم هدفمندی (فعلا حقوق کارمندان افزایش نمی یابد)توضیح فرمایید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.